Incepand cu 1 martie 2022 toti cei care activeaza pe piata muncii din Olanda pot solicita o subventie in valoare de maximum € 1000 pentru a urma un curs de pregatire profesionala.
Cum pot solicita bugetul STAP ( detinerea DIGI D-ului este obligatorie )
STAP este prescurtarea de la Stimularea Pozitiei pe piata fortei de munca. Aceasta subventie este menita sa ofere tuturor sanse egale de scolarizare.
Cine poate sa solicite aceasta subventie?
Orice persoana care are legatura cu piata fortei de munca din Olanda. Trebuie sa ai o varsta intre 18 ani si varsta de pensionare si sa nu beneficiezi de alte subventii sau finantari pentru studii. Chiar daca nu sunteti angajat momentan sau sunteti liber intreprinzator va puteti incadra pentru a primi aceasta subventie.
Care este valoarea bugetului STAP?
Valoarea maxima a bugetului pe 1 an este de 1000 de euro. Nu este obligatoriu sa folositi intreaga suma pentru un singur curs sau pregatire. In aceasta subventie sunt incluse eventualele costuri pentru examene, materiale de studiu si tva-ul. Toate aceste costuri vor trebui sa se incadreze in suma de 1000 de euro. In cazul in care depasiti suma de 1000 de euro, veti primi o facture cu suma restanta, pe care va trebui sa o achitati singur, sau o puteti da angajatorului, in cazul in care ati stabilit ca acesta va suporta costurile respective.
Exemplu
Urmezi un curs care costa sub 1000 de euro, si te incadrezi in primirea subventiei. De exemplu, te inscrii la cursul Tehnici de comunicare, acesta costa 545 de euro, fara TVA. Cu TVA, suma totala este de 659,45 de euro. Aceasta este suma pe care tu o primesti in cadrul acestei subventii. Dupa ce aceasta este aprobata, va fi transfera in contul institutiei de invatamant care desfasoara acest curs.
De ce trebuie sa tin cont in momentul in care solicit subventia pentru bugetul STAP?
Bugetul disponibil in valoare de 218 milioane de euro este impartit in 6 momente de depunere a cererilor ( 5 in anul 2022). Urmatorul moment in care puteti depunde cererea pentru bugetul STAP incepe pe data de 1 mai ( la ora 10.00) si dureaza 2 luni. In momentul in care bugetul alocat acestui moment de inscriere se termina, atunci nu mai pot fi depuse cereri. In cazul acesta va trebui sa depuneti cererea in cadrul urmatorului moment de inscriere catre UWV.
Din momentul primirii cererii, UWV are la dispozitie 4 saptamani pentru a lua o decizie. Cursul pe care l-ati ales nu poate incepe mai devreme de 4 saptamani de la inscrierea dumneavoastra pentru aceasta subventie, dar nici mai tarziu de 3 luni de la inscriere. De exemplu, daca ati solicitat bugetul STAP in lunile martie-aprilie, atunci cursul trebuie sa inceapa pe cel tarziu 31 iulie.
Solicitati bugetul STAP in 5 pasi
Pasul 1:
- – Alegeti cursul de pregatire profesionala dorit
- – Alegeti cursul de pregatire profesionala din cadrul ofertei institutiei alese
Pasul 2:
- – Completati formularul de inscriere
- – Faceti click pe formularul de inscriere si precizati ca va inscrieti folosind bugetul STAP
- – Completati apoi detaliile cerute
- – Dupa trimiterea formularului veti primi pe email un o confirmare STAP ( verificati si in folderul SPAM). Aceasta confirmare va trebui atasata cererii de inscriere pe portalul UWV.
Pasul 3:
- – Cereti subventia la UWV. Incepand cu data de 1 mai 2022 puteti aplica cu cererea dumneavoastra pe portalul STAP al UWV. Pentru acest lucru va trebui sa detineti DIGI D. Urmati apoi pasii descrisi de UWV.
Pasul 4:
- – Aprobarea cererii de catre UWV.
- – In maxim 4 saptamani veti fi informat cu privire la stadiul cererii dumneavoastra. In cazul in care bugetul acelei perioade de inscriere s-a terminat, atunci va puteti inscrie in perioada urmatoare.
Pasul 5:
- – Confirmarea finala a inceperii cursului.
Dupa aprobarea cererii veti primi o notificare de la UWV, iar inscrierea va fi definitiva. Vor urma apoi informatii cu privire la inceperea cursului de pregatire profesionala.
Pentru a va inscrie in cadrul bugetului STAP, trebuie sa detineti Digi D
Cum solicit Digi D?
Tot mai multe institutii ale statului cer pentru autentificarea in mediul online Digi D-ul. Fara acesta nu puteti acceasa conturile acelor institutii.
Puteti solicita un DiGi D din strainatate daca:
- – Sunteti cetatean olandez sau cetatean al unui alt stat al Uniunii Europene.
- – Detineti un numar BSN.
- – Sunteti inregistrat in sistemul RNI ( sistemul de rezidenta nepermanenta).
- – Sunteti in posesia unui telefon mobil pe care puteti primi mesaje text.
- – Aveti o adresa de email.
Modalitati de a va loga:
Logarea pentru a va demonstra identitatea se poate face prin mai multe maniere. De cele mai multe ori aveti nevoie de telefonul mobil.
- – Logarea prin DigiD- cea mai sigura maniera.
- – Control prin sms- logare cu un cod sms.
- – Nume de utilizator si parola- logare cu nume de utilizator si parola.
- – Cu cartea de identitate- logare cu cartea de identiotate pentru si mai multa siguranta.
Activarea DiGi D
Ai solicitat DiGi D? Vei primi in 3 zile lucratoare o scrisoare cu un cod de activare. Va puteti activa Digi D-ul imediat folosind aplicatia DiGi D. In modul acesta si DiGi D-ul, cat si aplicatia vor fi activate. Sau il puteti active direct se site, dand click pe Introducere cod de activare.
Atentie:
- – Activati DiGi D in maximum 20 de zile de la primire. In cazul in care nu faceti acest lucru, va trebui sa solicitati unul nou.
- – Solicitarea unui DiGi D este gratuita.
- – DiGi D-ul expira daca nu este folosit mai mult de 3 ani de zile.
Daca aveti nevoie de mai multe informatii, puteti accesa site-ul Rijksoverheid.nl. Acolo gasiti informatii si in limba engleza.
Useful websites
Need more information? View the website of the Dutch government. Note: the information is not (yet) available in English.
Leave a Reply